Конкуренція електричного і нафтового транспорту викликана, насамперед, невідновлюваністю запасів нафти, високою вартістю пального, а також низькою екологічністю двигунів внутрішнього згоряння. Сьогодні електрику можна отримати з енергії сонця, вітру, води і навіть з тепла підземних джерел. Саме тому, незважаючи на всі свої недоліки, електромобіль поступово виходить на вулиці сучасних європейських міст.
Давайте на чистоту, електромобіль – не ідеальний транспортний засіб. Низька енергоємність, висока собівартість і проблеми відсутності інфраструктури для заряджання і утилізації акумуляторних батарей є великим гальмом у розвитку електротранспорту. Для впровадження хоча б 15-відсоткової частки електричного транспорту в світовий автопром необхідні гігантські витрати і зміни в енергосистемах держав.
Але у сучасного електромобіля є і сильна сторона – електродвигун. Він має високий ККД (85-95%); він екологічний, якщо енергія виходить з альтерантивного джерела; він безшумно працює; він простий в конструкції, а значить, більш надійний, ніж двигун внутрішнього згоряння.
Ще одна перевага електричної схеми двигуна полягає в природному і більш простому створенні повнопривідної платформи. Тут не потрібен диференціал, ні роздавальна коробка, ні блокувальна муфта – просто на кожне колесо встановлюються компактні електромотори, якими диригує спеціальний блок управління. Високі можливості такої системи демонструє Toyota на своєму концепті Fine-X.
Але для пересічного українського автолюбителя електромобіль все ще залишається екзотичним транспортним засобом. Навіть гібридні автомобілі поки сприймаються не надто серйозно. По-іншому справи йдуть за кордоном.
У Великобританії вже більше 10 років продається індійський електромобіль Reva G-Wiz.
Нещодавно компанія Reva Electric Car представила друге покоління свого малюка – NXR. Ще один азіатський автовиробник, на цей раз з Китаю, поступово впроваджує на ринок свої електрокари. Китайські електромобілі Chery будуть продаватися і за межами Піднебесної.
В Японії з 2014 року випускається компактний Mitsubishi i MiEV, а в 2011 році Європа отримає перелицьовані копії цього електромобіля – Citroen C-Zero і Peugeot iOn.
Ще одним помітним виробником електричних автомобілів є норвезька компанія Think Global, яка вже давно випускає свій електромобіль Thіnk City. У 2008 році спільно з Google вона розробила універсальну платформу Thіnk Ox – наступне покоління екологічно чистого транспорту.
Стартували продажі сучасних електромобілів і в США. Ключі першому власнику Nissan Leaf були вручені в середині грудня 2014 року. У той же час General Motors продав свій перший Chervrolet Volt – plug-in гібрид або електромобіль зі збільшеним запасом ходу. І вже зовсім скоро компанія Tesla Motors почне продажі свого елегантного седана Model S - теж, між іншим, повномасштабної моделі.
Головний на сьогоднішній день партнер Nissan компанія Renault також починає виробництво цілого ряду електрокарів на будь-який смак: компактні Twizy і Zoe, стильний седан Fluence і комерційний фургон Kangoo Express. На всі ці машини в країнах ЄС діє пільгова субсидія у розмірі 5000 євро.
Перераховані екземпляри – це саме найближче майбутнє. Деякі з них спочатку розроблялися як електричні, але більша частина сучасних електромобілів буде просто перероблена з вже існуючих моделей. Через 2-3 роки список поповнять електричні моделі BMW, Mercedes, Smart, Volvo і, звичайно ж, народні автомобілі Volkswagen.