Останнім часом використання зрідженого газу у якості автомобільного палива стало більш популярним, що в основному обумовлено дешевиною газу в порівнянні з бензином. Однак в зрідженому газі є й інші переваги.
- Це більш екологічно чисте паливо: у вихлопі при роботі на газу міститься менше шкідливих речовин, у тому числі СО2 (майже у два рази менше).
- Газ має більш високе октанове число (порядку 100 і вище), що практично унеможливлює детонаційні ушкодження двигуна.
- На газу зменшується зношування циліндро-поршневої групи двигуна внутрішнього згоряння. По-перше, при пуску холодного двигуна не утвориться плівки з бензину, що змиває змащення. По друге, газ згорає повільніше, в наслідок чого тиск у циліндрах наростає не так швидко і ударні навантаження на деталі двигуна менше.
- Завдяки кращому сумішоутворенню газу з повітрям, у порівнянні з бензином, газова суміш рівномірніше розподіляється по циліндрах – поліпшується холостий хід двигуна, двигун працює м'якше й тихіше. Крім того, після пуску холодного двигуна на газу можна їхати практично одразу, не потрібно тривалого прогріву як на бензині.
- Газ не розріджує моторне мастило, тому мастило можна міняти рідше, ніж при експлуатації на бензині.
- Практично не утвориться нагару.
- Газ у порівнянні з бензином значно чистіший, тому в карбюратор не потрапляє бруд.
До недоліків газу можна віднести меншу теплоту згоряння. Тому потужність двигуна на газу менше приблизно на 5 %. Іноді радять встановити трохи більш раннє запалювання. Однак, це спірне питання. По-перше, це доцільно робити тільки на автомобілях, що працюють на високооктановому бензині (95 і вище) – для того, щоб не доводилося ставити запалювання пізніше щоразу, коли треба їхати на бензині. По-друге, існує думка (за результатами проведених випробувань), що на високих обертах при роботі на газу навпаки запалювання має бути трохи пізнішим, ніж для бензину. Тому рекомендують краще зберегти регулювання запалювання як для бензину.
Ще один недолік – місце в багажнику займає.
І останнє – на газу не можна заводитися в холодну погоду (мінус 10 і нижче). В принципі, двигун заведеться, але це знижує термін служби діафрагми редуктора. Тому краще запускати автомобіль на бензині, а вже при температурі двигуна близько 40 можна перемикатися на газ.
Міфи чи правда про газове обладнання (ГБО)
Твердження 1: «У двигуні прогоряє»
При чому в більшості випадків звучить це саме так як написано, і тільки в рідких випадках технічно грамотні люди уточнюють, що прогоряє не голівка блоку, не стінки циліндра, а саме випускні клапана. Що ж, факт є факт, і тривалість горіння газу дійсно вище, ніж бензину (низькооктанового), і чисто теоретично таке можливо.
Мова йде про те, що в момент відкриття випускних клапанів повітряна-газо-повітряна суміш у циліндрі ще продовжує горіти й, як наслідок, має відбуватися перегрів випускних клапанів. Але подібне відбувається на бензинових двигунах через неправильно виставлене запалювання. А правильно виставлене запалювання або використання октан коректора назавжди вирішить це питання.
Твердження 2: «Установка системи газового живлення веде до збільшення ризику загоряння автомобіля».
Так взагалі воно і є, оскільки дві паливні системи в одному автомобілі – це ускладнення конструкції, і якщо не стежити за станом трубок і шлангів (що як для бензинової так і для газової системи входить у перелік робіт під час ТО), то можлива поява несправностей, які можуть стати причиною загоряння.
Твердження 3: «Системи подачі бензину з газовими системами несумісні»
Скептики приводять приклади пересихання гумових ущільнювачів і засмічення жиклерів у карбюраторних автомобілів, вихід з ладу форсунок і бензонасоса в автомобілів з інжекторною подачею палива.
Щоб запобігти цьому в автомобілі, оснащеному газотопливною системою, запуск двигуна повинен здійснюватися на бензині з наступним переходом на газ, паливний бак ніколи не повинен бути порожнім, а також бензонасос на автомобілях з електричними форсунками не відключають.
Економія на паливі не повинна доходити до абсурду, якщо Ви, зрозуміло, не хочете поповнити ряди супротивників газу, попередньо витратившись на ремонт системи подачі бензину.
Про результати незалежного журналістського розслідування переваг та недоліків ГБО